Lessen + Tarieven
MUZIEKLESSEN
- Pianoles
- Keyboardles
- Gitaarles
- Basgitaarles
- Drumles
- Zangles
- Sing & Songwriter
- Opnamestudio
- Bandcoaching
- Performance en entertainment
- Licht & geluidstechniek
WORKSHOPS
- Studio opnamens (Logic, Cubase, Garageband, Ableton, Protools, etc.)
- Loopstation en effectpedalen (voor gevorderden)
- Gitaar
- Djembé
- Muziektheorie
- Creatief teksten schrijven (voor beginnende Sing & Songwriters)
- Rap
- Performance
- Basgitaar slapping/ funk/ speciale technieken (voor gevorderden)
- Improviseren/ adlibs/ jazz
- Voorbereiding op audities (MBO en HBO muziek)
- Licht- en geluidtechniek (podiumtechniek)
Kinderen tot en met 7 jaar kunnen genieten van muzieklessen volgens de Suzukimethode, die speciaal is afgestemd op hun leeftijd en ontwikkeling. Vanaf 8 jaar staan zowel kinderen als volwassenen open voor ons reguliere lesprogramma, dat individuele, duo- of groepslessen omvat, afhankelijk van de beschikbaarheid van deelnemers.
Bovendien bieden we begeleiding aan leerlingen en bands die geïnteresseerd zijn in het opnemen van een cd, evenals advies over promotie en effectieve strategieën om zichzelf te profileren, zelfs met een beperkt budget. Voor diegenen die zich willen voorbereiden op audities voor muziekopleidingen, televisie- of radioprogramma’s, bieden we ook coaching en ondersteuning.
Lessen volgens de Suzukimethode (Tot 8 jaar)
Onze docenten zijn zeer bedreven in het lesgeven aan kinderen tot 8 jaar oud, met een speciale focus op de Suzukimethode, waarbij zowel ouder als kind samen les krijgen. Het is wetenschappelijk bewezen dat kinderen tijdens hun opvoeding gemakkelijk meerdere talen kunnen leren, en dit geldt ook voor muziek. Wanneer kinderen samen met hun ouder muziek oppakken, leren ze op een razendsnelle manier muziek te spelen.
De Japanse violist Shinichi Suzuki (1898-1998) was de grondlegger van de Suzukimethode en ontdekte dat kinderen op jonge leeftijd al in staat zijn om een taal te leren spreken. Hij merkte op dat sommige kinderen zelfs meerdere talen moeiteloos kunnen spreken en complexe grammaticale regels kunnen begrijpen. Suzuki viel ook op dat kinderen hun moedertaal spreken met verschillen in uitspraak en melodie. Hierdoor realiseerde hij zich dat ieder kind een buitengewoon vermogen heeft om te leren en een natuurlijk gevoel heeft voor verschillende geluiden. Op basis hiervan ontwikkelde hij een methode waarbij kinderen op een zeer natuurlijke en snelle manier muziek kunnen leren spelen, vergelijkbaar met hoe ze een taal leren. Deze aanpak omvat altijd de betrokkenheid van een ouder.